Frågor & Svar

Har min beställning gått igenom?

Du får alltid mejl med orderbekräftelse när du gör en order på hemsidan hos oss.

Jag vill skicka tillbaka retur, hur gör man?

Alltid 14 dagars öppet köp, läs under retur.

För att skicka ett paket i retur till oss:

  1. Packa artikeln du vill skicka i samma skick du fick den med original förpackning och lappar kvar.
  2. Kontakta oss via email
  3. Packa ner de produkter som du vill returnera i returpaketet.
  4. Skicka det till Hästfyndet Equestrian AB, Boställsvägen 8, 14741 Tumba.
  5. Vi kommer kontakta dig när vi fått retur paketet & göra återbetalning.

Vi hanterar returen så fort paketet kommer tillbaka, vi går igenom varan. Därefter ordnar vi din återbetalning eller justering på aktuell faktura. Kunden står alltid för retur avgiften.

Vad gör jag när jag tappat bort min faktura?

Är det Klarna faktura, kontakta Klarna. Är det annan, kontakta oss så löser vi det via mejlen.

Varför godkänner Klarna inte mig?

Det kan finnas flera orsaker till detta. Denna information är tyvärr känslig och privat, och tillåter därför inte Klarna att dela det med oss. Du kan ringa Klarna direkt på 08-120 120 10 och få ett svar från dem. Typiska orsaker kan vara obetalda fakturor eller felskriven adress i kassan.

Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?

Om du inte hämtar ut din beställning går det tillbaka som outlöst paket. Du blir då debiterad 150 kr för omkostnader som ett outlöst paket medför. Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du väljer att inte hämta ut ditt paket. 

Kan jag ändra min order i efterhand?

Order förändringar kan bara göras på order som ännu inte packats. Vill du göra en förändring ber vi dig kontakta kundtjänst snarast möjligt innan det hinner skickas iväg.

Jag vill byta storlek, hur gör jag? 

Enklast och snabbast är att du lägger en ny order på det du vill ha, och skickar tillbaka den du inte vill ha i retur till oss.